W czwartek 28.12.2023r. naszym ministrantom udało się wybrać na wycieczkę do Krakowa. Dzięki życzliwości kościelnych, szafarzy oraz rodziców ministrantów zostaliśmy zawiezieni na dworzec kolejowy w Pszczynie skąd pociągiem Kolei Śląskich dojechaliśmy do Katowic. Po chwili na posiłek i zakupy udaliśmy się na peron, skąd pociąg InterCity zabrał nas do Krakowa.

Z dworca PKP w Krakowie udaliśmy na Wawel i zwiedziliśmy Archikatedrę Wawelską. W katedrze dowiedzieliśmy się wiele na temat historii polski, literatury i samego Wawelu. Po owocnym zwiedzaniu katedry udaliśmy się na rynek. Przechodząc obok okna papieskiego przy ulicy Franciszkańskiej 3, zatrzymaliśmy się, aby posłuchać dlaczego stało się tak sławne.

Po dotarciu na rynek udaliśmy do Bazyliki Mariackiej, by zobaczyć słynne retabulum Wita Stwosza i się pomodlić.

Po wielu godzinach zwiedzania i zdobytej wiedzy nadszedł czas na odpoczynek. W wolnym czasie mogliśmy skosztować potraw na krakowskim jarmarku, posłuchać koncertu świątecznego oraz zapoznać się z gastronomiczną strefą Krakowa.

Kraków odwiedziliśmy w grupie 18 osób, w tym jednego pana szafarza i jednego pana kościelnego. Cieszymy się z tak licznej obecności i nie możemy się doczekać następnych wycieczek. Pragniemy jeszcze raz serdecznie podziękować opiekunom i naszym przewodnikom za organizację i poprowadzenie wycieczki.